قوانین و مقررات

صفحه اصلیقوانین و مقررات

قوانین و مقررات:
• مهم : لطفا قبل از ایجاد حساب کاربری و استفاده از سایت نسبت به مطالعه دقیق قوانین و مقررات این سایت اقدام بفرمایید. توجه داشته باشید که انتخاب گزینه “”موافقم”” به منزله قبولی و پذیرش تمامی شرایط و ضوابط مندرج در سایت بوده و عدم اطلاع شما از آن قابل پذیرش نخواهد بود.


• ضمن خوشامدگویی شما به بازارچی، خواهشمندیم شرایط و ضوابط این مجموعه را با دقت بررسی و مطالعه نمایید زیرا ثبت هرگونه درخواست و سفارشی به منزله آگاهی کامل شما از این مجموعه قوانین است. لازم به ذکر است این ضوابط قابل تغییر هستند و ما برآنیم تا هر گونه تغییری در این خصوص را سریعا اطلاع رسانی کنیم ؛ لذا به کاربران توصیه می گردد تا این شرایط را به دقت مطالعه فرمایند .
• خدمات بازارچی شامل (اپلیکیشن، نرم‌افزار، وبسایت و یا صفحات شبکه های اجتماعی بازارچی و سایر بسترها و پلتفرم هایی است که بازارچی در آن خدمات ارائه میدهد) است. (بازارچی، bazarchii)
• کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات بازارچی را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در خدمات بازارچی یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
• کاربر حق ندارد نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی بازارچی اجرا کند.
• کلیه اقدامات کاربران در خصوص اقدام به دسترسی غیر مجاز و سایر فعالیت ها که مشمول قانون مجازات رایانه ای یا سایر مقررات کشور گردد، مورد پیگیری قضایی واقع می شود و کاربر متخلف می بایست علاوه بر تحمل مجازات های قانونی تعیین شده نسبت به جبران خسارات وارده به منافع بازارچی نیز اقدام نماید.
• تمامی مالکیت نرم افزار و سامانه متعلق به بازارچی بوده و کاربران صرفا حق استفاده از آنها را در محدوده تعیین شده دارند و هیچ گاه، هیچ نوع حق مالکیت و سایر موارد به کاربران تعلق ندارد.
• هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های بازارچی شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد. بازارچی این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص مذکور اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
• بازارچی حق حذف و یا حفظ تمامی اطلاعات ، نظرات و مشخصات کالا ها را بر خود محفوظ می دارد و تنها اطلاعاتی از بازارچی حذف می شود که با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت داشته باشند و یا دستور مقامات قضایی مبنی بر حذف آن ارائه گردد و در غیر اینصورت حتی با اتمام همکاری با بازارچی اطلاعات درج شده در بازارچی باقی می ماند و کاربر حق اعتراض و شکایت را ندارد.
• لازم به اشاره است که بازارچی تمامی تلاش خود را جهت حراست از داده های کاربران انجام میدهد اما نظر به عدم امکان تضمین هک نشدن یا ربوده نشدن اطلاعات و داده های کاربران، بازارچی مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
• ورود کاربران به بازارچی هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری بازارچی و سایر خدمات ارائه شده توسط بازارچی به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات بازارچی است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین بازارچی از سوی کاربر است.
• خدمات و محتویات وب سایت، تنها برای استفاده شخصی و غیر تجاری شما عرضه شده است. هر گونه سوء استفاده از این اطلاعات پیگرد قانونی داشته و هیچ فرد حقیقی، حقوقی یا وب سایتی به هیچ عنوان نمی تواند از اطلاعات موجود در وب سایت برای فروش، تولید مجدد یا ایجاد ترافیک در وب سایت خود استفاده کند. در صورت تمایل به استفاده از سرویس ها و محتویات وب سایت جهت مقاصد تجاری حتما باید از قبل ما را مطلع ساخته و با ما تماس بگیرید. استفاده از محتویات “بازارچی ” برای وب سایت ها و وبلاگ های شخصی تنها به شرطی که منافع تجاری مد نظر نباشد با ذکر منبع و آدرس وب سایت مجاز است.
• بازارچی ” ممکن است دارای لینک هایی به وب سایت های دیگر باشد. ممکن است این وب سایت ها تحت کنترل بازارچی نباشند و بازارچی هیچگونه مسئولیتی در قبال محتویات این وب سایتها از جمله لینک های قرار گرفته در این وب سایت ها ندارد. “بازارچی ” این لینک ها را برای سهولت شما فراهم کرده و وجود هر یک از این لینک ها به معنای تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره کنندگان سایر وب سایت ها نمی باشد. وب سایت هایی که در صفحات “بازارچی ” لینک می شوند ممکن است توسط افرادی خارج از بازارچی اداره شده، لذا “بازارچی ” نمی تواند در مورد آنها ضمانتی داشته باشد. شما توافق می کنید مسئولیت هر گونه خسارت و آسیب احتمالی وارده به رایانه تان را از طریق ویروس یا فایل های مخرب دیگر که می تواند ناشی از دریافت و استفاده از داده ها و فایل های متعلق به وب سایت های لینک شده در “بازارچی ” باشد، خود برعهده خواهید داشت.
• بازارچی ” هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با حذف شدن صفحات وب سایت خود و یا لینک های مرده نمی پذیرد. سرویس های وب سایت «آنگونه که هست» ارائه می شوند و “بازارچی ” تحت هیچ شرایطی مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد وب سایت را که می تواند ناشی از مشکلات اینترنتی، نیروی انسانی، عوامل طبیعی، خرابی تجهیزات کامپیوتری، مخابراتی و غیره باشد بر عهده ندارد.
• “بازارچی ” اطمینان، سهولت، دقت اطلاعات، نرم افزارها، محصولات، سرویس ها و گرافیک موجود را تضمین نکرده و آنها را بدون هر گونه قید یا تضمینی «آنگونه که هست» ارائه می کند. “بازارچی ” تحت هیچ شرایطی خسارت های احتمالی ممکن را که به هر دلیل به خاطر از دست دادن دسترسی یا اطلاعات در پی استفاده از “بازارچی ” یا از تاخیر یا ناتوانی در استفاده از وب سایت یا سرویس های آن حاصل شود نمی پذیرد.
• “بازارچی ” الزامی به دیدبانی و کنترل سرویس های جمعی ندارد. با این وجود “بازارچی ” این حق را برای خود محفوظ می دارد که محتویات ارسال شده در سرویس های جمعی را مرور و هرگونه ورودی نامناسب را پیگیری و در صورت نیاز و توان حذف کند.
• توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های بازارچی منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های بازارچی تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
• جهت حفظ حقوق فروشندگان، خریداران و کاربران بازارچی قوانین و مقررات مربوطه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده در نظر گرفته شده و فعالیت در این سایت به معنای توافق کامل با آن می‌باشد.
• کاربر موظف است به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام به گذاشته و از فعالیت مغایر با آن اجتناب نماید، در غیر این صورت دسترسی شما به امکانات بازارچی قطع می گردد و در صورت لزوم به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهد شد.
• کاربران می بایست هنگام ثبت نام و سفارش کالای مورد نظر خود، فرم مربوطه را با اطلاعات صحیح و به صورت کامل پر کنند. درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.
• خریدار موظف است اطلاعات دقیق و کامل خود را برای دریافت سفارش از طریق پست در اختیار فروشنده قرار دهد.
• خریدار موظف است قبل از ارسال فرم سفارش و خرید هر کالایی اطلاعات لازم در مورد کالا را از طریق سایت فروشنده کسب کند و سپس سفارش خود را ارسال کند.
• خریدار موظف است قبل از خرید، اطلاعات موجود در صفحه “قوانین و مقررات” را مطالعه نماید.
• مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
• در صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.
• کاربر می پذیرد درصورت پرداخت ناموفق ازطریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر بازارچی وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و بازارچی در این خصوص مسئولیتی ندارد.
• خرید شما با کارت بانکی توسط شبکه شتاب در یک بستر رمزگذاری‌ شده امن صورت می‌گیرد. این اطلاعات مستقیما توسط سیستم شاپرک و تحت نظارت کامل بانک مرکزی، پردازش می‌شود و به هیچ عنوان قابل دسترسی برای وبسایت بازارچی نمی باشد.
• حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربران است و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری فاش کنند. بازارچی هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند.
• مشتری موظف است در هنگام تحویل گرفتن سفارش، تمام کالاهای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرد.
• در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دچار ایراد گردیده باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به بازارچی اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، هیچ اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده است، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد.
• طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آن آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید قبلا از طریق سرویس سفارش یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را اعلام نماید، در غیر اینصورت بازارچی کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
• در صورتی که به هر دلیلی از خرید خود پشیمان شدید هزینه عودت کالا بر عهده مشتری است و تمامی متعلقات سفارش شامل جعبه ، ساک خرید و کاغذ کادو باید به بازارچی برگردانده شود.
• مشتریان لازم است (مشتری موظف است) در هنگام تحویل کالا، سفارش خود را هم از نظر ظاهری هم از نظر سالم و صحیح بودن مورد بررسی قرار داده و در صورت سلامت و تطابق محصول با سفارش خود آن را تحویل بگیرند. این شرایط از طریق پست و همچنین از طریق باربری یکسان است.
• با توجه به ساخت آثار توسط دست، امکان تطابق صد در صدی با تصویر نمونه ارائه شده در سایت وجود ندارد. کلیات رنگبندی، نقش و رنگهای بکار رفته شبیه بوده، ولی جزئیات نقش متفاوت است. ابعاد و وزن ارائه شده بصورت میانگینی از محصولات مشابه است. لذا در صورتی که یکی از موارد زیر در هنگام تحویل کالا صدق کند، می توانید نسبت به درخواست تعویض یا مرجوع کردن کالا اقدام نمائید: در صورتی که کالای خریداری شده از سایت با آنچه از ما خریداری کرده اید در کلیات ( رنگ، سایز ، شکل ظاهری) مغایرت داشته باشد . در صورتی که کالای ارسال شده دارای ایراد یا شکستگی شده باشد. خریدار موظف است کالا را هنگام تحویل باز کرده و هم از نظر ظاهری و هم از نظر سالم و صحیح بودن آن اطمینان حاصل کند و بعد کالا را تحویل بگیرد.
• بازارچی همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است. آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 48 ساعت پس از تحویل سفارش به واحد پشتیبانی بازارچی اطلاع داده شود.
• بازارچی مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای بازارچی محفوظ است.
• در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت بازارچی ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای بازارچی محفوظ است. بازارچی در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت بازارچی می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
• امکان پرداخت در محل برای سفارش‌ها، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
• تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
• خریدار موظف است هنگام دریافت کالا از مامور پست یا پیک کاملاً آن را بررسی و در صورت مشاهده آثار شکستگی و آسیب دیدگی از قبول آن خودداری کند. فروشنده مسئولیت شکستگی و یا معیوب بودن ظاهر و بسته کالا را بعد از دریافت کالا توسط خریدار را به عهده نمی گیرد.
• خریدار موظف است هنگام مراجعه مامور پست یا پیک در محل مشخص شده در فرم سفارش، برای دریافت کالا حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور در محل، ظرف مدت تعیین شده در اعلامیه شرکت پست به واحد پستی محل سکونت خود مراجعه و جهت دریافت کالا اقدام کند. بدیهی است در صورت عدم حضور خریدار در محل اعلام شده به هنگام سفارش و برگشت محصول، مسئولیت و هزینه ارسال مجدد با خریدار خواهد بود.
• برای سفارش هایی که توسط پیک ارسال می گردد، پیک متعهد به تحویل سفارش “صرفا” در محل درب ورودی اولیه ساختمان به مشتری می باشد. لذا خریدارانی که در مجتمع های مسکونی یا اداری حضور دارند می بایست به درب ورودی ساختمان مراجعه کرده و محصول را تحویل گیرند.
• در صورتی که خریدار از قبول کالای ارسال شده توسط شرکت (به وسیله پست یا پیک شرکت) خودداری کند و در صورت مرجوع شدن بسته پستی، به واحد پستی جهت دریافت کالا مراجعه نکند، موظف به پرداخت هزینه ارسال مجدد بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم رسیدن محصول به دست خریدار ندارد.
• با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
• لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت‌انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید (LAX) سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که بازارچی هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
• هزینۀ ارسال سفارش‌ها برای خرید کمتر از یک میلیون تومان به عهده مشتری بر اساس حجم و وزن سفارش متغیر است و برای مبالغ بالاتر از آن به عهده بازارچی است. همچنین هزینۀ ارسال کالاهای سنگین ارسالی با باربری براساس وزن و ابعاد کالا محاسبه شده و مبلغ آن به صورت پس کرایه درب آدرس دریافت می‌شود.
• مسئولیت عوارض و مالیات خارج از کشور با شماست. تمام مراحل ورود محصول به کشور خارجی ، تابع بازرسی گمرکی بوده و برآورد عوارض و مالیات مطابق با قوانین ملی آن کشور است.
• تعویض یا بازپرداخت کالای استفاده نشده ، فقط با ارائه اصل رسید امکان پذیر است. پس از گذشت 2 روز امکان تعویض کالا وجود ندارد.

guaranty

ضمانت اصل بودن کالا

تضمین اصالت و گارانتی

cart-return

ضمانت بازگشت

بازگرداندن کالا در ۷ روز

delivery-fast

تحویل اکسپرس

24 ساعته در تهران

hand-card

پرداخت در محل

فقط در تهران

 پاسخگوی شما هستیم: شنبه تا چهارشنبه ۹-۱۷. پنج شنبه ۹-۱.

88569785 - 021

info@bazarchy.com

تمامی حقوق برای فروشگاه بازارچی محفوظ است.

بازارچی ، فروشگاه صنایع دستی ایران

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
کوکی‌های سایت

ما برای بهبود تجربه کاربری شما از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. با ادامه کار در این سایت، شما موافقت خود را با حریم شخصی و قوانین کاربری ما اعلام کرده‌اید.

پذیرفتن اطلاعات بیشتر